Select Page

Pred vami je Sinapsin natečaj 2019. Letos smo za sodelujoče pripravili tri različne teme. Zaradi različnih stopenj kompleksnosti tematik za prvo triado priporočamo prvi naslov »Izum proti bolečini«, za drugo triado naslov »Zgodbe bolečine«, za tretjo triado in srednje šole pa naslov »Krasni neboleči svet«. Seveda pa je to le naš predlog, svobodno se lahko odločite za katerokoli od tem. Navežite se na eno od tematik, ki se ukvarja s problemom bolečine, se v njo čim bolj vživite in nam svoja doživljanja in razmišljanja na kakršenkoli način predstavite v svojem umetniškem izdelku.

1. Izum proti bolečini

Pomisli, kdaj te je nazadnje nekaj zabolelo, zapeklo, zaskelelo? Ali je bilo to takrat, ko te je bolel zob? Ali je bilo, ko si padel s kolesom in si zlomil roko? Ali je bilo mogoče takrat, ko te je nekdo zmerjal in te užalil? Kot vidiš, lahko bolečino občutiš ob različnih dogodkih in čuti se lahko na različne načine. Zdaj pa se pojavi zanimivo vprašanje: ali bi si lahko zamislil nek izum, ki bi vse te različne oblike bolečine odpravil. Kaj bi ljudje lahko naredili/imeli, da nikoli več ne bi čutili nobene vrste bolečine? Kako bi potem izgledalo naše življenje?

2. Zgodbe bolečine

Ime mi je Špela in hodim v peti razred osnovne šole. Šolo imam zelo rada. Še posebej imam rada matematiko in naravoslovje. Reševanje nalog je zame kot reševanje uganke. Počutim se kot detektiv na sledi, dokler mi naloge ne uspe rešiti do konca. Tudi pri drugih predmetih uživam, razen pri športni vzgoji. Nikoli nisem bila dobra v teku ali v igrah z žogo, zato sem velikokrat zadnja izbrana v skupino za med dvema ognjema. Občutek imam, da se sošolci ne marajo družiti z mano. Velikokrat imam občutek, da sem jim odveč, razen ko želijo moje zapiske ali pa prepisati mojo domačo nalogo. Večino odmorov zato preživim v knjižnici, kjer pomagam knjižničarki, ki jo imam zelo rada. Vendar vseeno pogrešam družbo sovrstnikov. Rada bi se z njimi igrala in jim pomagala, da tudi oni postanejo detektivi.

Moje ime je Matic. Star sem 12 let in sem najstarejši fant v našem razredu. Zelo rad imam šport, najraje od vsega pa igram nogomet. Moj vzornik je Messi in vedno sem želel slediti njegovemu vzoru. Že štiri leta vsak teden hodim na treninge. Na zadnji tekmi pa sem med streljanjem na gol padel in si hudo zlomil nogo. Zaradi tega sem že mesec dni v bolnišnici. Mami in ati pravita, da imam bolezen, zaradi katerih imam zelo krhke kosti. Cele dneve ležim v postelji, saj se ne smem premikati in moram biti ves čas pri miru. Dovolj imam tega ležanja v postelji in pogrešam nogomet. Najhuje pri tem je, da imam zaradi zdravil neprestanoma krče in zato nič ne spim.

Prebrali ste dve zgodbi bolečine, ki sta na prvi pogled zelo podobni, vendar tudi različni. Prva predstavlja zgodbo o psihični oziroma psihološki bolečini in druga, zgodbo o telesni bolečini. Lahko se osredotočite na eno od njiju ali na obe. Kako bi našima junakoma pomagali? Kako bi lahko izgledalo njuno srečanje? Kaj bi naredili na njunem mestu vi? Kako vi doživljate njuno situacijo? Skušajte se čim bolj vživeti v njuno situacijo in pustite svoji domišljiji in čustvom prosto pot!

3. Krasni neboleči svet

Leta 2156 so znanstveniki ustvarili prav poseben teleport dostopen vsem Zemljanom. Če si vstopil skozenj, si vstopil v dimenzijo 1.1, katere edina posebnost je bila, da tam ni bilo nobene bolečine več. V tej dimenziji Zemlje, so možgani prebivalcev ignorirali vse dražljaje, ki bi v človeku sicer vzbudili občutke bolečine in trpljenja. Pred zdravjem škodljivimi vplivi jih je opozarjal le računalnik, ki pa je bil popolnoma ločen od njihovih čutov in čustev.

Kljub temu da je bilo na Zemlji dimenzije 1.1 dovolj prostora za vse, so se nekateri posamezniki in družine odločili, da ostanejo na stari verziji Zemlje 1.0, kjer so se morali vedno znova soočati s trpljenjem, ki ga prinaša človekovo bivanje v oblikah telesnih bolečin, lakote, zavrnitev, izgube, revščine in nepravičnosti.

V svojem umetniškem izdelku se navežite na zgornja opisa dveh različnih svetov. Lahko se osredotočite le na eno dimenzijo, lahko ju primerjate. Pomembno je, da se ukvarjate s problemom bolečine, z njenimi vzroki, posledicami, njeni vlogi v naših življenjih. Predstavljate si lahko na primer, da ste se pred nekaj meseci preselili v dimenzijo 1.1. Kakšno je vaše novo življenje? Kaj je bolje? Ali kaj pogrešate? Lahko si predstavljate, da ste dve leti živeli v dimenziji 1.1., nato pa ste se preselili nazaj v dimenzijo 1.0. Zakaj? Predstavljate si lahko tudi srečanje dveh prijateljev/znancev, ki živita vsak v svoji dimenziji. Kako bi srečanje izgledalo? O čem bi se pogovarjala? Kako se razlikujejo njuna življenja in kako se to kaže? Seveda si lahko zamislite popolnoma svojo situacijo in ne sledite nobenemu predstavljenemu primeru.

Navodila za izvedbo natečaja

V upanju, da bomo tako zagotovili čim bolj pravično ocenjevanje vseh izdelkov, bodo otroci razvrščeni po starostnih skupinah, znotraj katerih bodo njihovi izdelki ocenjevani. Skupine bodo štiri:

  1.   1.- 3. razred osnovne šole
  2.   4.- 6. razred osnovne šole
  3.   7.- 9. razred osnovne šole
  4.   Srednja šola ali gimnazija

V vsaki starostni skupini je možnost sodelovanja individualno ali pa skupinsko. Skupinske izdelke bomo razdelili v dve skupini, starejšo in mlajšo. POZOR! Letos smo velikost skupine omejili na največ 10 otrok.

Otroci lahko ustvarjajo v poljubni tehniki. Ta je lahko v obliki spisa, pesmi, zgodbe, risbe, filma, kolaža, skulpture, ali katerekoli druge poljubne tehnike. Pri vašem delu vam želimo veliko kreativnosti in umetniških užitkov.

Kriteriji

Izdelke bomo znotraj posamezne skupine ocenjevali po naslednjih kriterijih:

  • izvirnost vsebine in tehnike
  • izvedba
  • ustreznost temi

Organizator razpisa si pridržuje pravico do prilagoditve kriterijev glede na prispele izdelke.

Rok za oddajo in način oddaje

Izdelki morajo biti oddani najkasneje do torka, 8. 1. 2019, na naslov:

Inštitut za patološko fiziologijo
Zaloška 4
1000 Ljubljana
s pripisom Sinapsin natečaj.

Izdelki morajo biti opremljeni s:

  • podatki avtorja (ime in priimek, starost, šola in razred)!!
  • naslovom šole in
  • podatki mentorja (ime in priimek, kontaktni e-poštni naslov)

Zaželeno je, da nam spremni list posredujete tudi v e-poštni obliki.

Če je izdelek mogoče poslati v elektronski obliki, ga lahko pošljete preko elektronske pošte na naslov sinapsa.junior@gmail.com, kjer prav tako navedete zahtevane podatke.

Ob prejemu vašega izdelka vam bomo do 14. 1. 2019 poslali potrdilo o prejemu izdelka na kontaktni elektronski naslov mentorja. V nasprotnem primeru se smatra, da izdelka nismo prejeli in tako ne sodeluje na natečaju. Za sodelovanje bo izdelek potrebno poslati ponovno. To je namenjeno predvsem izdelkom, poslanim preko elektronske pošte, saj smo v preteklosti že imeli težave s tem. Izdelki, poslani po pošti so do sedaj še vedno prišli.

Potrdila in nagrade

Najboljši izdelki bodo razstavljeni na Tednu možganov, ki bo potekal od 11. 3. do 15. 3. 2019 v Ljubljani. Učenci, ki se bodo najbolje odrezali na natečaju, bodo s svojimi starši in mentorji povabljeni na slavnostno podelitev, ki se bo odvila ob koncu Tedna možganov. O uvrstitvi na razstavo izdelkov boste obveščeni po e-pošti najkasneje do 18. 2. 2019. Na podelitvi bomo razkrili, kdo so nagrajenci letošnjega natečaja, vsi sodelujoči pa bodo prejeli tudi potrdila o udeležbi, ki ga izda SiNAPSA, slovensko društvo za nevroznanost. Za otroke bomo na podelitvi organizirali tudi delavnico in poskrbeli za manjšo pogostitev.

Z velikim veseljem lahko napovemo, da bo glavna nagrada vseh štirih individualnih kategorij letovanje, ki ga v sodelovanju s Sinapso omogoča Zveza prijateljev mladine. Poleg te pa imamo za najbolje uvrščene pripravljenih še kar nekaj privlačnih nagrad.

Organizator razpisa si pridržuje pravico do prilagoditve dodeljevanja nagrad v posameznih starostnih skupinah glede na prispele izdelke.

Prevzem izdelkov

Izdelke lahko prevzamete takoj po razstavi ob koncu Tedna možganov, torej po podelitvi nagrad, oziroma nam datum prevzema sporočite najkasneje do 30. marca 2019 na elektronski naslov sinapsa.junior@gmail.com. V primeru, da izdelka v tem času ne prevzamete, se izdelek zavrže.

Pravila natečaja

  1. Na natečaju lahko sodelujejo učenke in učenci osnovnih in srednjih šol v Republiki Sloveniji ter učenci in učenke šol s slovenskim učnim jezikom v tujini.
  2. Natečaj ima skupen naslov: Obrazi bolečine. Znotraj te teme lahko učenke in učenci izberejo še svoj naslov, ki pa se mora navezovati na eno od treh ponujenih tem natečaja.
  3. Vsak učenec oz. skupina učencev lahko v natečaju sodeluje le z enim izdelkom oz. eno smiselno ustvarjalno celoto.
  4. Skupino lahko sestavlja do 10 učencev, ali pa je jasno označenih 10 učencev, ki naj bodo nagrajeni v primeru uvrstitve med zmagovalce.
  5. Upoštevali se bodo samo pravočasno prispeli izdelki, ki bodo vsebinsko ustrezali temi letošnjega natečaja in drugim predpisanim pogojem.
  6. Vsi izdelki, ki sodelujejo v natečaju, naj bodo opremljeni s spremnim listom, na katerem naj bodo navedeni naslednji podatki: ime in priimek, starost, šola in razred, naslov šole in kontaktni e-poštni naslov mentorja.
  7. Rok za oddajo izdelkov je torek, 8. januar 2019.
  8. SiNAPSA, slovensko društvo za nevroznanost, bo sestavila komisijo, ki bo ocenjevala vse prispele izdelke. Društvo SiNAPSA lahko za pomoč pri ocenjevanju izdelkov zaprosi zunanje ocenjevalce.
  9. SiNAPSA, slovensko društvo za nevroznanost, si pridržuje pravico do reprodukcije, razstavljanja in objavljanja vseh del v nekomercialne namene.
  10. O uvrstitvi na razstavo izdelkov bodo mentorji uvrščencev obveščeni po e-pošti najkasneje do 18. 2. 2019.

Za dodatne informacije v zvezi z natečajem lahko pišete na elektronski naslov sinapsa.junior@gmail.com

SiNAPSA vas tudi letos toplo vabi na Teden možganov, ki se bo odvijal od 11. do 15. marca 2018 v Ljubljani. Letošnja tema je Bolečina. Več o temi si lahko preberete na spletni strani SiNAPSE, kjer bo program Tedna možganov 2019 objavljen v kratkem.

Veselimo se sodelovanja z vami in vam želimo čim več ustvarjalnih idej!

Vaša SiNAPSA


(Število obiskov: 28)
Dostopnost