Select Page

V sredo, 22. marca 2017, smo se dijaki 3. A/IB oddelka s spremljevalcema profesorjema Gorazdom Brnetom in Klavdijem Logarjem v okviru mednarodnega programa Evrošole odpravili na strokovno ekskurzijo v Strasbourg.

Ilirsko Bistrico smo zapustili ob 19. uri in tako krenili na nočno pot z avtobusom v smeri Salzburga, Stuttgarta in drugih avstrijskih ter nemških mest. Po skoraj dvanajsturni vožnji z vmesnimi postanki smo v zgodnjih jutranjih urah ugledali Strasbourg – sedež Sveta Evrope, Evropskega sodišča za človekove pravice in Evropskega parlamenta (uradni sedež Evropskega parlamenta je sicer v Strasbourgu, vendar parlamentarni odbori zasedajo v Bruslju, medtem ko je generalni sekretariat v Luksemburgu). Časa za počitek ni bilo veliko, saj smo že ob 8. uri pričeli z obiskom in aktivnostmi v Evropskem parlamentu. Imeli smo priložnost sedeti v glavni plenarni dvorani, v živo poslušati pomembne osebnosti osrčja demokracije v Evropski uniji, preko videokonferenčnega sistema pa smo se pogovarjali z irskim poslancem v Evropskem parlamentu gospodom Brianom Hayesom iz poslanske skupine Evropske ljudske stranke (Krščanskih demokratov). Vsaka izmed skupin srednješolcev držav članic Evropske unije, ki so sodelovale v programu Evrošole, je pripravila predstavitev svoje države in kraja, iz katerega so prišli. Po kosilu in kavi, ki jo pijejo evropski poslanci, je sledilo delo v skupinah. Z vrstniki iz štiriindvajsetih držav članic Evropske unije smo razpravljali o aktualnih evropskih temah, kot so: zaposlovanje mladih, prihodnost Evropske unije, okoljski problemi, človekove pravice, položaj migrantov ipd. Vsaka ekipa je izvolila tudi predstavnika, ki je zamisli in predloge prepričljivo prikazal vsem prisotnim v dvorani. Ob koncu vsakega govora smo besedo dobili ostali in govornikom postavljali vprašanja, razjasnili morebitne dvome ter na osnovi predstavljenih argumentov glasovali za ali proti predstavljenim idejam oziroma rešitvam aktualnih družbenih izzivov. Pripravljena je bila tudi večjezična anketa, v kateri nas je sodelovalo čez 500 srednješolcev, izžrebanci pa so se lahko pomerili še v kvizu o splošnem znanju o Evropi. No, nagrade so bile na koncu podeljene prav vsem, to so bile majice z logotipom Evropskega parlamenta in mednarodnega programa Evrošole. Iz aktivnih evropskih poslancev smo se kmalu prelevili v lačne zaspance, zato smo ob 18. uri parlament zapustili in se odpravili na večerjo ter v hotel na nemški strani meje v mestecu Kehl.

Naslednji dan smo pričeli s pestrim zajtrkom in se takoj zatem od hotela poslovili. Zopet smo prečkali nemško-francosko mejo in si ogledali mesto Strasbourg še iz druge perspektive. Prestolnico Alzacije smo najprej raziskali peš. Turistična vodnica, ki je tudi sama nekaj časa živela v Strasbourgu, nas je obogatila z zanimivimi informacijami iz prve roke. Pokazala nam je zgodovinsko središče mesta, ki je uvrščeno tudi na Unescov seznam svetovne kulturne dediščine. Krasi ga veličastna gotska katedrala Notre Dame in starodavna četrt Petite France (Mala Francija). Sledila je ena najlepše preživetih ur dneva – vožnja z ladjico po reki Ill, pritoku reke Ren, ki obkroža staro mestno jedro. Končno je napočil tudi prosti čas, ko smo si središče lahko ogledali še sami, okusili francosko-nemške poulične dobrote in se otovorili s spominki. Od Strasbourga smo se poslovili ob 16. uri in se z avtobusom odpeljali proti domu.