Select Page

Gimnazija Ilirska Bistrica je v šolskem letu 2018/19 z raziskovalno nalogo sodelovala na srečanju srednješolskih raziskovalk in raziskovalcev novejše slovenske zgodovine. Srečanje so organizirali Zavod RS za šolstvo, Slovensko sociološko društvo, Zveza zgodovinskih društev in Društvo učiteljev zgodovine Slovenije v sodelovanju s Körber-Stiftung iz Hamburga. Tema letošnjega razpisa je bila Stoletje spreminjanja naših meja.

Raziskovalna naloga, pri nastajanju katere so sodelovali Elma Kamberovska, Jana Volk in Jurij Krebelj, dijaki 3. letnika Gimnazije Ilirska Bistrica, je bila ocenjena kot najboljša naloga v Sloveniji. Mentorica dijakov je bila mag. Sonja Škrlj Počkaj. Nagrada za dosežek je bilo enotedensko bivanje na akademiji Eustory v Berlinu v Nemčiji. Akademije sta se oktobra 2019 udeležili Jana in Elma, svoje izkušnje pa sta opisali v obliki dnevnika.

1. dan – torek, 15. 10. 2019

Proti Nemčiji sva poleteli z brniškega letališča, na letališču v Berlinu sta nas čakali dve predstavnici projekta. Prispeli sva predčasno, zato sva šli še z dvema udeležencema iz Španije do železniške postaje na vlak. Tam nas je čakala naslednja predstavnica, ki nas je popeljala do hostla, po namestitvi pa sva spoznali najine cimre. Te so bile iz Nemčije, Finske, Ukrajine, Rusije, Estonije, Belorusije in Švedske. Šli smo do univerze. Tam smo se najprej spoznali z drugimi udeleženci projekta, z njimi poklepetali, nato pa spremljali pripravljeni program. Govorili so predvsem o železni zavesi, meji med zahodnim in vzhodnim delom Evrope po drugi svetovni vojni. Ena izmed govorcev je bila tudi bivša predsednica Latvije – Vaira Vīķe-Freiberga. Po prireditvi smo večerjali in se odpravili proti hostlu. Na poti smo si ogledali light show.

2. dan: sreda, 16. 10. 2019

Naslednji dan smo se po zajtrku odpravili do prostora, v katerem so potekale delavnice. Dobili smo urnik, predstavili so nam vse profesorje in delavnice. Po uvodu smo se razdelili v skupine – ena izmed naju je sodila v 6. skupino, poimenovano crossing borders, druga pa v 7. skupino, imenovano commemoration lab. Naloge in zadolžitve smo sicer dobili že pred našim odhodom v Berlin smo dobili naloge, tu pa smo delo nadaljevali.

V 6. skupini je moral vsak napisati, s kakšnimi mejami se ljudje soočamo, ustvariti je moral scenarij za video, ki ga bi naredili v Berlinu. Začeli smo tako, da smo delali v parih, in zgodbo predstavili drugemu paru, po 2 minutah smo se zamenjali. Razdelili smo se v dve skupini. Prva skupina se je osredotočala na predstavljanje svojih zgodb s pripovedovanjem, druga skupina je bila lahko bolj ustvarjalna in je svojo zgodbo upodobila z rekviziti.

V 7. skupini smo želeli predstaviti življenje okoli leta 1945 v današnji moderni dobi. Na začetku smo predstavili naše intervjuje oziroma zgodbe, ki niso širše znane. Naša naloga je bila, da najdemo zgodbo osebe, ki je živela v času druge svetovne vojne. Vsak je svojo zgodbo nato predstavil na svoj način – z videom, risbo, zapisom zgodbe, zvokom. Poiskati smo skušali tudi dodatne zgodbe, ki smo jih poimenovali z izrazom silent stories. To so bile zgodbe ljudi, ki v času vojne niso imeli pravic in niso smeli povedati svojih doživetij ter izraziti svojih čustev. Zanje smo ustvarili profil na portalu Twitter, da bi pokazali, kako bi potekalo življenje tedanjih ljudi v današnjem času.

Po večerji je sledil ogled parlamenta.

3. dan – četrtek, 17. 10. 2019

Po zajtrku tretjega dne smo se odpravili na ogled mesta. Lokalni vodiči so nas popeljali po znamenitostih Berlina, ogledali smo si nadzorno točko Checkpoint Charlie, Brandenburška vrata, sprehodili so se mimo parlamenta. Po kosilu so se delavnice nadaljevale. V 6. skupini smo posneli vse posnetke, ki smo jih potrebovali za video. Pokonci smo ostali do 22. ure, a delo je bilo opravljeno. V 7. skupini smo dokončali svoje projekte, pogovarjali smo se o drugi svetovni vojni in o njenih vplivih na posamezno državo.

4. dan – petek, 18. 10. 2019

Zadnji dan projekta je bil namenjen dokončnemu urejanju posnetkov. Odšli smo v večnamenski prostor, kjer smo preverili glasnost videa. Potem je sledil glavni del projekta – predstavitev skupin. Vsaka skupina je pokazala, s čim se je ukvarjala zadnjih nekaj dni. Po večerji smo se lahko posladkali z mednarodnimi slaščicami, vsak je namreč moral v Berlin prinesti nekaj iz svoje države. Po odhodu v hostel smo se z udeleženci projekta družili, pogovarjali smo se o drugih kulturah, o njihovih šolskih sistemih in navadah.

5. dan – sobota, 19. 10. 2019

Po prisrčnem slovesu od sostanovalk sva odšli na vlak, ki nas je peljal do letališča, nato sva odleteli proti domu.

Galerija slik (foto: Eustory)

Elma Kamberovska in Jana Volk, 4. A/IB